Lees hier ons verkiezingsprogramma!

CD&V Grimbergen trekt met 20 nieuwkomers en 12 jongeren naar de kiezer op 14 oktober en bevestigt hiermee de vernieuwings- en verjongingsoperatie die enkele jaren geleden werd ingezet. “Met zowel ervaring als jong geweld op onze diverse lijst willen we als partij niet stil blijven staan en alle lagen van de bevolking vertegenwoordigen”, zegt lijsttrekker Patrick Vertongen. “Met de hashtag #graagGrimbergen benadrukken we een positieve kijk op onze gemeente en leggen we een programma voor dat ruimer gaat dan enkele slogans”.

“Ons verhaal is gebaseerd op drie speerpunten: #graagsamenleven, #graagmobiel en #graagwonen in Grimbergen. Met voorstellen zoals een verenigingencamionette, Masterplan Charleroyhoeve, omvangrijke investeringen in fietsinfrastructuur en een nieuw welzijns- en politie-onthaal voor inwoners en hulpbehoevenden in Strombeek-Bever willen we concrete oplossingen aanbieden en de kloof tussen burger en gemeentebestuur dichten. We hebben bovendien één van de enige lijsten in onze regio met meer vrouwelijke dan mannelijke kandidaten, iets waar we best trots op mogen zijn”, dixit nummer twee Trui Olbrechts.

“De afgelopen jaren moest onze partij vaak de brokken lijmen binnen de coalitie. CD&V stond echter steeds klaar om de brug te bouwen die nodig was om tegenstrijdige meningen te verzoenen. Onze rol binnen de coalitie bevestigde dat we als echte bruggenbouwers geen uitdaging uit de weg gaan. Zo hielden we het megalomane Parking C-project tegen en verzekerden we het landelijk karakter van onze gemeente door de omzetting van woonuitbreidingsgebieden naar open ruimte. We vragen met deze lijst de steun van onze inwoners om ook de komende zes jaar bruggen te bouwen.”, vult afdelingsvoorzitter en provinciaal kandidaat Daan Vertongen (25, plaats 8) aan.

Op plaats drie staat Humbeekenaar en schepen Paul Hermans die zich nogmaals volhardend wil smijten. Strombeekse schepen Kirsten Hoefs (36), Jannik Grooten (36) en Jelle De Wilde (31) verstevigen de kopgroep op plaatsen 4, 5 en 6. Nieuwkomers Katleen Orinx (33) en Rachid Esmairi (43) vervolledigen de top 8, gesteund door de ervaren Bart Van Humbeeck en jongerenvoorzitster Shari Heijens (32) op plaatsen 9 en 10. Jos Smets trekt met zijn Strombeeks engagement de tweede kolom vanop plaats 18 en Koen Dehaene duwt de lijst.

Andere opvallende kandidaten zijn onder meer Brett Van Uytvanck (24), broer van tennisspeelster Alison, op plaats 11 en Sara Ghekiere  (33), dochter van voormalig Brussels Minister Brigitte Grouwels, op plaats 17.