In de volledige Zijpstraat, de Nieuwenroodsesteenweg, de Kruisstraat, de Driesstraat, de Warandestraat en de Mechelstraat geldt binnenkort een snelheidsbeperking van 50 km per uur.

De verkeersdrukte in heel wat straten in Grimbergen is de afgelopen jaren fors toegenomen. Automobilisten die de files op de A12 en op de Ring willen vermijden, gaan op zoek naar sluipwegen.

Niet alleen de toegenomen verkeersdrukte in de regio, maar ook de snelheid waarmee autobestuurders zich verplaatsten op een aantal verkeersassen, zorgt bij de omwonenden voor ergernis. De uitbreiding van de zone 50 is één van de maatregelen die de gemeente neemt om de verkeersleefbaarheid in dit gebied te verhogen.

De nodige signalisatieborden worden in komende weken geplaatst. De bewoners worden per brief op de hoogte gebracht van de invoering van de nieuwe snelheidsbeperking. Automobilisten zullen door middel van digitale informatieborden geïnformeerd worden.